Friday, April 17, 2009

Kami diserang ular hitam..

ni cite pasal mlm cmping,
malam 2 kan tido sume besepah,
ada separuh tdo dlm kete, ada yg kt dlm kemah, ada yg kt bwh pondok..

ni cite pasal 5 org ni.. iaitu aku, padil, muek, man n poyok.. kitorg tdo bwh pondok kt tepi laut.. stat tdo kul 3..pas2 da sedap tdo dlm sejam.. dlm kul 4 gtu.. aku rasa kat kaki aku ada benda jln.. aku da la ngh sedap tdo.. aku libas je r kaki aku pas2 bnda 2 tercmpak mane aku pun tak tau.. aku da bajet ketam naik darat td pas2 nek ats kaki aku... haha..

hujan renyai2..

muek : ish.. (die tdo tp tk selesa n guling2 kt tpt tdo )

aku : pahal ni muek?

muek : ada benda doh dlm baju aku.. 'dgn gelabahnye bukak sweater dan kibas2 lalu mengibas bajunye skali'... die berkata weh ada benda do dlm baju aku... arghh
muek : aduh.. ssss.. lipan doh.. lipan..

tetapi dlm masa yg tak sampai beberapa saat 2..

aku : oi ular la sial..!!!!

aku terpandang ular kt tepi pondok.. lalu melompat ke atas kerusi.. kat keliling ponok tu ada kusi concrete.. dgn spontannya 5 org ni td melompat besama2 kt atas kusi 2.. haha klaka part 2 kalo korg tgk.. da la sempit kusi 2..

man,padil,poyok,muek : mane do?

aku : tu.. kat tepi tu nmpak tk.. kepala die naik.. warne itam..

poyok : tu ke.. aku rase bkn r.. tu cm kayu je..

separuh pecaye tp lg sparuh tk caye...

poyok : ye r tu kayu r.. tu kayu pacak nak wat kemah.. kan td aku cabut sbb ujan tak jadi pakai kemah..

aku : yeke.. cuba ko suluh lmpu..

dengan berbekalkan lampu suluh dr hp poyok...

poyok : kayu r..

aku : yeke tp asal byg die grak..( kononnye mcm kpala bergerak so byg pon grak ar kan)

poyok : bukan r( die g dkat skit suluh )

rupa2nye ular hitam yg disangka2 td sebenarnye kayu yg bengkok bewarne hitam.. pas2 5 org ni da serik nak tdo kat pondok 2.. sume grak g tdo kat gerai bedekatan yg ada lampu...haha
moral : jgn bersangka buruk.. hehe : )

peristiwa sedih : muek kna sengat kat tgn.. ala cam kena git semot je.. hehe : )

No comments:

Post a Comment